====== Postup při expiraci osobního certifikátu ====== - [[vpn:generovani-certifikatu|vygenerujte si nový Osobní certifikát]] - osobní platný certifikát dvojitým kliknutím otevřete (zadejte heslo, které jste použili při exportování a uložení na disk) a v průvodci importem potvrďte všechny volby (ponechte výchozí nastavení) - na https://facc-cris.netbox.cz/OpenVpn/default v levém menu **VPN připojení** ve formuláři **Přidělená VPN připojení** klikněte na konfiguraci **Pro Windows XP, Vista, 7** nebo **Pro Windows 8** dle [[http://windows.microsoft.com/cs-cz/windows/which-operating-system|Vaší verze Windows]] a soubor uložte do **C:\Program Files (x86)\OpenVPN\config\** nebo pokud neexistuje první cesta do C:\Program Files\OpenVPN\config\ - jako správce systému (pravý klik na ikonu → **Spustit jako správce**) spusťte **OpenVPN GUI** (Start → Všechny programy → OpenVPN → OpenVPN GUI) {{ :vpn:windows:03.jpg?direct&200 |}} - na spodní liště vpravo se zobrazí nová ikona, dvakrát na ní klikněte a spustí se inicializační okno. Po úspěšném spojení ikona zezelená a okno se zavře (funkčnost spojení můžete ověřit dostupností https://cris.netbox.cz) {{ :vpn:windows:02.jpg?direct&200 |}} ====== Něco nefunguje, co mám dělat? ====== * **VPN se připojí, ale adresa https://cris.netbox.cz je stále nedostupná** * ověřte, že jste program OpenVPN GUI spustili jako správce systému * **VPN najednou přestalo fungovat** * nevypršela platnost Vašeho certifikátu? Platnost certifikátu naleznete na adrese https://facc-cris.netbox.cz/ v sekci Certifikát a o jeho expiraci budete automaticky předem informování e-mailem * **VPN se mi neustále připojuje, v logu je zobrazeno: Cannot load certificate "THUMB:2a1bcaee504dbe891fc0b8e523e10f2d4bc3e1b8" from Microsoft** * vygenerovali jste si nový certifikát, ale již jste neprovedli bod 3 * **VPN se mi neustále připojuje, v logu je zobrazeno: VERIFY ERROR: depth=2, error=self signed certificate in certificate chain: /CN=Root_CA/O=SMART_Comp._a.s./OU=CA/C=CZ/emailAddress=ca@sc.cz** * při [[vpn:generovani-certifikatu|generování certifikátu]] jste neprovedli krok 2, proto ho prosím proveďte a až poté si vygenerujte nový certifikát * pokud se nepodaří připojit, odešlete inicializační text (log) s popisem chování na **helpdesk.pc@sc.cz** {{ :vpn:windows:04.png?direct&200 |}}